Ons team

D&D-ers zijn aanjagers van transformatie. Ons doel? Uw organisatie en uw mensen helpen de beste versie van zichzelf te worden met oog voor maatschappelijke impact. We bieden interim(management), consulting en development op het gebied van de brede bedrijfsvoering en zijn gespecialiseerd in de thema’s: Transforming Finance, Change & Leadership en Digital Transformation.

Hugo Drolsbach

Mensgerichte autoriteit, overtuigende analist, maar ook wel is een beetje eigenwijs en soms fanatiek.
Samengevat: Een mensgericht leider, die het toekomst plaatje ziet en ernaar handelt.

Belangrijkste drijfveer is het verbeteren van de prestaties van mensen en organisaties. Ik adviseer, verbind en realiseer zodat zij beter worden in wat ze doen. Energie haal ik uit het behalen van resultaten, maar dan wel duurzaam en altijd gericht op het neerzetten van een topprestatie. Persoonlijke ontwikkeling, groei en identificatie met mensen en organisaties beschouw ik hierbij als essentieel om (duurzaam) effectief te zijn. Als bedrijfskundige ben ik geïnteresseerd in veranderkundige vraagstukken en de continue zoektocht naar mogelijkheden om te verbeteren, te vernieuwen en te innoveren.

Door mijn omgeving word ik herkend als iemand die met de benodigde flexibiliteit en creativiteit zo recht mogelijk op zijn doel afgaat, maar dat altijd doet met oog voor de omgeving, vanuit een natuurlijke betrokkenheid bij en respect voor de ander. Vakmanschap, enthousiasme en dynamiek zorgen ervoor dat ik succesvolle relaties kan aangaan, waarbij hard werken, samenwerken, plezier en het wederzijds bereiken van de gewenste resultaten samengaan. Hier ligt mijn passie!

Mijn ambitie is om Derksen & Drolsbach B.V. (D&D) verder te ontwikkelen tot een ‘(consulting) firm of the future’. Dat doen we bij D&D met elkaar vanuit onze kernwaarden Daadkracht, Wendbaarheid en Innovatie en vanuit een missie die er echt toe doet: ’Be as YOU wish to seem’ met een ’maatschappelijke impact’!

Robert Derksen

Krachtige analist, mensgerichte autoriteit maar ook een koppige rebel en volhardend eigenwijs

Mijn expertise is de combinatie van resultaatgericht management, innovatie in bedrijfsvoering en de ontwikkeling van het vakgebied control. Sinds 2002 heb ik mij onafgebroken bezig gehouden met het professionaliseren van de bedrijfsvoering en het optimaliseren van de controlfunctie in de publieke sector. Het (door)ontwikkelen, verbinden, coachen en inspireren van professionals is het mooiste vak dat er is.

Voorbeelden: financials zien groeien door competentietraining, het realiseren van een nieuw toekomstperspectief voor een VVT instelling, samen met de klant en collega’s de controlfunctie optimaliseren, met Hugo een nieuw avontuur starten met als missie “be as you wish to seem”

Uit de ODC meting blijkt dat ik niet alleen een krachtige analist en mensgericht ben maar ook dat ik leid aan een rebels en eigenwijs karakter. Mijn omgeving geeft aan dat de meting uiterst accuraat is. Ik zie het als een uitdaging om deze eigenschappen positief in te zetten en zo een betere versie van mijzelf te worden.

Als mede oprichter is het mijn visie dat je een firm of the future bouwt samen met collega’s op basis van gelijkwaardigheid. In een firm of the future kan iedereen zich optimaal ontwikkelen en worden diversiteit en gelijkwaardigheid gekoesterd. Alles wat we doen dient waarde toe te voegen voor onze klanten. Ik laat klanten en collega’s graag beoordelen of dit lukt.

consultant Renate Schroevers

Renate Schroevers

Mijn nieuwsgierigheid en observatievermogen gebruik ik om mensen te verbinden langs de lijn van de inhoud. Ik aard eenvoudig in uiteenlopende contexten: van de besluitvormingstafel, naar het hart van de operatie, van de krioelende straten in New Delhi naar grote hoogtes in Patagonië. Huidige opdracht: Afdelingshoofd Financiën G4 Gemeente Mijn opdrachtgevers beschrijven mijn stijl als open en prettig zakelijk, met oog voor de omgeving en voor wat nodig is om doelen te bereiken. Familie en vrienden karakteriseren me als ondernemend, goedlachs en een reislustig persoon die onbekend terrein wil ontdekken. Voorbeelden: organisatie-ontwerp voor de gebundelde bedrijfsvoering, opzetten van een programmaorganisatie, voorbereiden en begeleiden van reorganisaties, interim management in transitieperiodes en trekken in de Himalaya naar 5000meter hoogte. Iedere organisatie is uniek en beschouw ik als een organisme dat continu in beweging is. Een ‘organisme’ omdat een organisatie betekenis krijgt door haar mensen, hun onderlinge verbondenheid en de interactie met de omgeving. Organisatievraagstukken en veranderopgaven boeien me daarom mateloos. Mijn natuurlijke krachten als omgevings- en interpersoonlijke sensitiviteit komen daarbij goed van pas. Maar het begint voor mij met een toekomstplaatje, overzicht en inzicht wat de beste richting is voor alle betrokkenen. Zeven jaar heb ik voor de lokale overheid gewerkt voordat ik de overstap maakte naar Derksen & Drolsbach. Mijn hart voor de publieke zaak blijft me vergezellen. In de rol van interim manager, projectleider en adviseur heb ik ervaring opgedaan op het gebied van organisatieverandering en vernieuwing van de (financiële) bedrijfsvoering. Deze lijn van ontwikkelen en bouwen zet ik graag door bij andere organisaties om toegevoegde waarde te creëren voor klanten. Kennis maken onder het genot van een kop koffie doe ik graag of bekijk eerst nog m’n CV op LinkedIn. Nieuwsgierig naar mijn collega’s, klik door naar deze pagina.

Rick Ooms

Krachtige realist, overtuigende autoriteit, als het moet eigenwijs.

Huidige opdracht: Programmamanager inkoop jeugd/WMO / Sr. Business Controller OCW G4 Gemeente

Het leuke van werken als financial in de publieke sector is dat de financiële kant onderdeel is van alle vraagstukken. Het gaat dan niet alleen om kaders stellen en daarbinnen blijven, maar ook om het zo doeltreffend en doelmatig inzetten van publieke middelen. In mijn jarenlange ervaring met overheidsfinanciën en advisering daarover van ambtelijke en politieke top, heb ik vaak gezien dat mensen van de financiële kolom en andere organisatieonderdelen langs elkaar heen werken of met de koppen tegenover elkaar staan. Dat is helemaal niet nodig en werkt contraproductief. Ik hou ervan om die spanning te doorbreken eraan bij te dragen dat de doelen van de organisatie beter bereikt worden.

De afgelopen acht jaar heb ik gewerkt voor de Rijksoverheid, voornamelijk bij het ministerie van SZW. Als adviseur en teamleider was ik spil in de begrotingsbesluitvorming over de SZW-begroting van circa € 80 miljard. De laatste jaren heb ik mij beziggehouden met complexe politiek-bestuurlijke verandertrajecten, zoals aanvullende begrotingsakkoorden, (decentralisaties) sociaal domein, instroom vluchtelingen en persoonsgebonden budget. Op dit moment vervul ik de rollen van financieel expert en beleidscoördinator bij de Transitie Autoriteit Jeugd, die tot taak heeft ervoor te zorgen dat jeugdzorginstellingen en gemeenten voldoende gelegenheid krijgen om tot inkoopafspraken te komen.

Assessmentscores geven aan dat ik een krachtige realist en overtuigende autoriteit ben, en als ik daarin doorsla eigenwijs mijn eigen gang ga en mijn eigen inzichten volg. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Om het beeld van krachtige realist kracht bij te zetten ga ik wekelijks naar de sportschool. Mijn vriendin en ik maken er dan een uitje van en regelen oppas voor onze kinderen. Stoom afblazen doen we graag in de sauna. Stoeien met de kids zorgt verder voor de nodige in- en ontspanning. Ik ben een liefhebber van speciaalbiertjes, die ik graag drink met vrienden en/of collega’s in de kroeg. ‘Mooie Nel’ van Jopen bier uit mijn woonplaats Haarlem is een aanrader.

Typeringen: drive om ervoor te zorgen dat publieke middelen doelmatig en doeltreffend ingezet worden | geboeid door complexe politiek-bestuurlijke besluitvormingstrajecten | analytisch sterk | gedreven | resultaatgericht | komt snel tot de kern van de zaak | goede schrijver | kan scherp verbaal redeneren | goed gevoel voor belangen en verhoudingen | kan goed omgaan met druk | veerkrachtig onder moeilijke omstandigheden

Mariel Hernandez

Mariel Hernández

Dansen is mijn passie en het vinden van de juiste danspartner is altijd belangrijk. Bij Derksen & Drolsbach (D&D) heb ik sinds dag 1 mijn perfecte werkpartner gevonden.

Het best kan ik worden omschreven als een nieuwsgierige persoonlijkheid. Deze eigenschap stelt mij in staat om op eenvoudige wijze op de hoogte te blijven betreffende ontwikkelingen binnen mijn vakgebied. In Venezuela, waar ik vandaan kom, ben ik mijn carrière op het gebied van marketing- en communicatie gestart. Daarbinnen heb ik o.a. ervaring opgedaan met het doen van onderzoek, het opzettenen onderhouden van social media en het organiseren van evenementen. Vaardigheden die mij bij D&D helpen mijn rol als Business Support Medewerker goed uit te voeren.

Het leuke van werken bij Derksen & Drolsbach is het matchen van geschikte kandidaten op passende opdrachten. Het gaat er daarbij niet alleen om dat de kandidaat matcht met de functieomschrijving maar ook dat er op persoonlijk gebied een klik is tussen hem of haar en de opdrachtgever.

In mijn vrije tijd volg ik een bieropleiding en doe ik vrijwilligerswerk bij een school in mijn buurt. Meer informatie over mij, mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn LinkedIn-pagina en je kunt uiteraard ook contact opnemen via de mail of telefoon.

Camiel Hoek

Het blijft bij mij niet alleen bij visie, maar ik richt de organisatie zodanig dat er gelijktijdig meerdere trajecten doelgericht worden gerealiseerd. Op basis van duidelijkheid, humor en resultaatgerichtheid.

Met organisaties en medewerkers in lastige situaties een verandering realiseren, daar krijg ik energie van. Ik pak situaties aan die anderen uit de weg gaan of waar eerdere projecten zijn vastgelopen. Enerzijds door samen met bestuur/directie- en managementteams helderheid te scheppen in de visie, onderlinge verwachtingen te adresseren en vanuit gezamenlijkheid een koersvaste en implementeerbare lijn uit te dragen. Anderzijds om samen met medewerkers(teams) deze doelstellingen vanuit expertise en eigen verantwoordelijkheid te realiseren.

Voorbeelden: Begeleiden van bestuur en directie bij opzet nieuw bestuursmodel en afspraken voor organisatie en personeel; Opzetten en leiden van programma bedrijfsvoering (PIOFACH) bij visievorming en ontwerpfase (omvang 1200 fte); Opzetten en leiden van reorganisatie financiële functie met kostenreductie (kostenreductie € 1,2 mln.).

Veranderingen begeleiden is voor mij ook zelf veranderingen doorgaan. In mijn werk wissel ik advies- en managementrollen af om zodoende niet alleen het management bij te staan, maar ook zelf, de soms weerbarstige, veranderingen door te kunnen voeren. In mijn eigen ontwikkeling combineer ik wendbaar organiseren en procesgericht werken met de verschillende vakgebieden van verandermanagement, ICT en financiën. In mijn vrije tijd ga ik het liefst zonder vooropgezet plan op reis en ben ik samen met mijn vrouw een jaar op wereldreis geweest; Ook heb ik een passie voor koken, maar dan wel op gevoel.

Meer informatie over mij, mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn LinkedIn en je kunt uiteraard ook direct contact opnemen.

Mark Telgenkamp

Met veel plezier en lol het publieke domein ondersteunen bij het vervullen van haar maatschappelijke taken

Ik heb in het verleden gekozen voor de richting bedrijfseconomie en bedrijfskunde omdat ik daar goed in was en het altijd met veel plezier doe. In 1996 ben ik in het advies vak gerold en daar ervaren hoe leuk het is om organisaties en klanten te ondersteunen bij het oplossen van hun bedrijfsvoeringsvraagstukken.

Vraagstukken oplossen doe je feitelijk nooit alleen. In al mijn opdrachten en mijn werk heb ik altijd gestreefd naar samenwerking en samen doen. Zo heb ik met veel collega’s opdrachten uitgevoerd maar ook onderzoeken gedaan naar bijvoorbeeld bpm binnen de Nederlandse organisaties of het profiel van de public CFO binnen Nederland.

De laatste periode heb ik mij heel erg verdiept in allerlei nieuwe ontwikkelingen. Doe ik thuis ook altijd. Ik vind het leuk om het nieuwste van het nieuwste uit te proberen en te implementeren thuis. Robotisering is bijvoorbeeld een item die ik zowel thuis (robot stofzuiger) als bij klanten graag invoer. Samen met een aantal collega’s zijn wij ook bezig om een mooie blockchain opdracht binnen te halen en uit te voeren.

Uiteindelijk digitaliseert ons werk en alles om ons heen. Het is een mooie en interessante ontwikkeling waar ik samen met mijn collega’s en relaties verder invulling aan wil geven.

Ik ben te vinden op LinkedIn in (Facebook doe ik niet) of neem direct contact met mij via telefoon of e-mail.

consultant Bram Kouwenhoven

Bram Kouwenhoven

Elke dag probeer ik een positief verschil te maken.

Huidige opdracht: Projectleider duurzaamheid ZBO.

Als partner van een bestuurder haal ik graag het beste uit een organisatie. Het liefste doe ik dat door vragen te stellen en te prikkelen. Wanneer de mouwen moeten worden opgestroopt ben ik daar ook niet vies van. Graag ben ik zowel strateeg als klusjesman.

Veel van mijn huidige leven is ontstaan tijdens mijn studententijd. Niet alleen heb ik daar mijn vrouw ontmoet maar ook in mijn studies Bestuurskunde en Filosofie herken ik mijn huidige maatschappelijke betrokkenheid en mijn voorliefde voor grote denkers. Vanuit mijn brede achtergrond en interesse vind ik het leuk om de verbinding te zoeken tussen uitvoering, bestuur, bedrijfsvoering en beleid. Zo verschillend hoeven die werelden niet te zijn. Hier mag overigens best bij gelachen worden; een scherpe analyse belangrijk maar het is de toon die de muziek maakt.

Voorbeelden: Als bestuursadviseur COA ben ik klankbord voor het bestuur en inhoudelijk betrokken bij enkele grote thema’s. Als directieadviseur bij de Gemeente Den Haag ben ik als partner van een directeur betrokken geweest bij grote (meerjarige) reorganisatie en een veelvoud aan SZW inhoudelijke ontwikkelingen.

Om in contact te komen mag je me altijd mailen of check mijn Linked-In.

Roderick-Fitz-Verploegh

Roderick Fitz Verploegh

Het adviseren van het management bij het runnen van de business en het volgen van beleidsprocessen. Dit is wat van de business controller verwacht mag worden.

Huidige opdracht: Projectleider project Doorontwikkeling Budgetadvies G4 Gemeente

Als multidisciplinair opgeleide public controller fungeer ik als stevige en inhoudelijke sparringpartner voor het management en bestuur. Dit geeft mij energie. Ik weet wat er van een moderne business controller verwacht mag worden en handel hiernaar.

In mijn werk combineer ik vakinhoudelijke kennis met scherpe analyses. Zo weet ik uiteenlopende vraagstukken op het snijvlak van bestuur, beleid en financiën tot de kern terug te brengen. Zo werk ik naar concrete resultaten toe die op draagvlak kunnen rekenen en geef ik managers het stuur stevig in handen

Voorbeelden: samen met de klant en collega’s de controlfunctie optimaliseren door het verbeteren van managementcontrolsystemen, het analyseren van sturingsrelaties en het herijken van kostprijsmodellen en het vormgeven van risicomanagement

Ik ben een teamspeler met topsportmentaliteit die graag samen het verschil maakt en successen viert. Gedegen, betrouwbaar en doelgericht. Dit typeert mij als persoon en consultant. Ik sta met beide benen op de grond en een paar keer per week lig in het water voor een waterpolotraining of -wedstrijd. Samen toewerken naar een gemeenschappelijk doel en resultaat. Daar haal ik plezier uit.

Meer informatie over mij, mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn Linkedin-pagina en je kunt uiteraard ook contact opnemen.

Nynke Hoekstra

Wees jezelf er zijn al genoeg anderen!

… Is mijn motto wat binnen D&D zeer gewaardeerd wordt. Ons team bestaat uit consultants met diverse achtergronden, expertises en persoonlijkheden en hier zijn we dan ook continu naar op zoek. Wat D&D zo anders maakt dan veel werkgevers is dat eigen inbreng wordt beloond en dat je als consultant mee mag bouwen aan de jonge organisatie. Zo leer en zie je veel in korte tijd.

Als Manager Bedrijfsvoering heb ik dan ook verschillende rollen. Zo houd ik mij op kantoor bezig met het opzetten van de supportafdeling, het zoeken naar nieuwe consultants, het uitwerken van onze Development dienstverlening en de interne financiën. Dit is allemaal goed te combineren met de 2e baan die ik thuis heb, moeder zijn van mijn eind 2017 geboren dochter.

In mijn werkende leven ben ik altijd op zoek naar de combinatie van financiële inhoud en menselijke focus. Niet voor niets dat ik de afgelopen jaren als docent op het hbo voor de klas heb gestaan. Bij D&D krijg ik de mogelijkheid deze kennis verder in te zetten bij het uitwerken van ons opleidingscurriculum. In de toekomst zie ik mijzelf o.a. trainingen geven op financieel gebied en/of als projectcontroller aan de slag gaan.

Vaardigheden die mij daarbij helpen zijn mijn accuratesse en organisatorische vermogen. Zo heb ik ervaring in het lesgeven, het opstarten van een project om kosten meer inzichtelijk te maken, het creëren van een begroting en het organiseren van een internationale week a.d.h.v. een actueel thema.

Kortom zoek je een trainer op financieel gebied en/of projectcontroller die mensgericht handelen en ontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan, mag je mij altijd mailen, daarnaast ben ik natuurlijk ook te vinden op LinkedIn.

IJsbrand Olthof

Mensgericht, nieuwsgierig en verbindend!

In mijn rol als Resource Manager werk ik graag samen om op praktische en oplossingsgerichte wijze het optimale resultaat te bereiken voor zowel mijn collega’s als voor onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat ieder individu beschikt over unieke competenties en talenten. Door deze kwaliteiten op juiste wijze in te zetten ontstaan productieve teams die bijdragen aan een succesvolle organisatie. Ik haal er dan ook veel energie uit om voor iedere organisatie op zoek te gaan naar de beste combinatie.

Ik ben betrokken, veelzijdig en houd van uitdagingen. Na mijn studententijd ben ik actief geweest in uiteenlopende branches: van horeca tot retail en van festival tot marketing, zowel in de VS als in Nederland. Door deze diverse rollen heb ik een goed beeld gekregen wat er speelt in de maatschappij op zowel internationaal, landelijk als lokaal niveau en weet ik deze kennis om te zetten in beleid.

Mijn brede maatschappelijke blik heeft ertoe geleid dat ik in mijn woonplaats Leiden sinds 2018 actief ben als gemeenteraadslid. Als woordvoerder Economie & Toerisme vind ik het een uitdaging om lokale economische ontwikkelingen in goede banen te leiden en te combineren met de grote uitdagingen op het gebied van mobiliteit, duurzaamheid en globalisering.

In mijn vrije tijd spreek ik graag af met vrienden of ga erop uit met mijn vriendin. We houden allebei van reizen, zowel in Nederland als ver daarbuiten. Daarnaast kijk ik graag naar sport, met voetbal en wielrennen als favoriet en sta ik regelmatig op de tennisbaan.

Wil je meer van mij weten? Stuur me een mail of kijk op mijn Linkedin pagina. Ik kom graag met je in contact!

Jason Halbgewachs

Toegewijde, kritische kracht die nieuwe uitdagingen niet uit de weg gaat.

Huidige opdracht: Plaatsvervangend hoofd bij een afdeling van het Rijksvastgoedbedrijf

In alle aspecten van mijn leven speelt mijn leergierigheid een leidende rol. Na mijn studie zag ik de uitdaging in een voor mij als bestuurskundige nog onbekend aspect van de overheid: de financiële functie. Tijdens en na mijn Financial Traineeship bij de Rijksoverheid koos ik voor uiteenlopende werkplekken – ik werkte zowel op verschillende plekken binnen het Ministerie van Veiligheid en Justitie als bij een uitvoeringsorganisatie van Economische Zaken.

Ook buiten mijn werk om ben ik altijd met diverse soorten projecten bezig, van educatieve filmpjes maken tot vrijwilligerswerk doen bij een stichting voor vredes- en veiligheidsvraagstukken. Bovendien ga ik een goed boek of een goede discussie zeker niet uit de weg, of het onderwerp nu geschiedenis of natuurwetenschappen betreft. Kortom, ik doe graag nieuwe kennis en vaardigheden op.

In mijn werk ga ik uitdagingen met rust en daadkracht te lijf. Het geeft mij energie om grote, goed doordachte stappen te zetten, bijvoorbeeld om processen te verbeteren en te stroomlijnen. Hierbij verlies ik het mens achter de opdracht niet uit het oog: na werktijd een biertje drinken met collega’s is een gezellige vanzelfsprekendheid.

Meer informatie over mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn CV en mijn LinkedIn-profiel. Voor directe vragen kun je uiteraard ook mailen of bellen.

Coen Akkerman

Huidige opdracht: Aanjager van transformatie binnen G4 gemeente.

Naast een grote liefde voor cijfers haal ik nog meer voldoening uit het contact met mensen. Samen werken naar een hoger doel is wat ik het liefste doe.

Mijn studie gedragseconomie in combinatie met mijn verleden in de horeca leren mij dat ieder individu uniek is en een eigen aanpak vergt. Ik ben dus ook oprecht geïnteresseerd in iedereen die ik ontmoet en waarmee ik werk.

Heden werk ik voor de Gemeente Amsterdam mee aan het transitieplan van de directie Financiën. Voorbeelden van te bereiken resultaten zijn ‘het beter laten samenwerken van afdelingen’ en ‘het ontwikkelen van een (financiële) rapportagestructuur waar iedereen achter staat’. Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met vele krachten en belangen. Ik voel me hier als een vis in het water.

Ook privé ben ik geen stilzitter. Ik tennis en voetbal al sinds jongs af aan en ben daarnaast nog zanger in een coverband. Ik ben zeer gedreven om altijd voor het hoogst haalbare te gaan. Ook bezoek ik als Alkmaarder de wedstrijden van AZ en geniet ik elke dag van het leven.

Leontien Schuiling

…een route uitstippelen, het ritme vasthouden en vooral samen resultaten bereiken. Niet alleen in het werk maar ook tijdens een hardloopsessie.

Huidige opdracht: Programmamanager verbetering control functie G4 Gemeente

Gebruik mijn strategische visie en omgevingsmanagement. Met name lastige opdrachten in een complexe context tot een goed einde te brengen, geeft mij energie. Hoe verder we komen, hoe beter, maar wel beheerst en graag met wind in de rug!

Een team in zijn kracht zetten, een verandering inbedden in dagelijkse patronen, of een bestuurder ondersteunen in de realisatie van een strategie, zijn opdrachten waar ik graag een blokje voor omloop. Genieten van het onbekende; het is bij mij niet of – of, maar en – en. Ik zie de macht van de macht en daag graag de waarheid uit. Graag ga ik samen op zoek naar een alternatief als de context daarom vraagt.

In mijn werk heb ik net ‘t roer flink omgegooid; van ambtenaar met een vastomlijnd carrièreperspectief naar groeiend bedrijf in de consultancy. Dat is spannend maar voelt ook heel goed passend. Graag zet ik mijn ervaring met veranderprocessen, maar ook mijn daadkracht, creativiteit en oplossingsgerichtheid in bij verschillende opdrachtgevers.

Voorbeelden: Positieve besluitvorming over toekomstplan voor agentschap met aanvulling structurele financiële middelen; Een geslaagde implementatie van het nieuwe werken en een huisvestingsplan voor 3.000 medewerkers; Implementatie van sturingsrelaties binnen de driehoek eigenaar, opdrachtgever en opdrachtnemer.

Meer informatie over mij, mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn LinkedIn en je kunt uiteraard ook altijd contact opnemen.

Pieter van Rijs

Plezier en energie haal ik uit het gezamenlijk met een team werken aan een topresultaat. Inzicht in de publieke financiën, organiserend vermogen, communicatieve en sociale vaardigheden zijn mijn kwaliteiten. Door mijn enthousiasme zorg ik voor een prettige omgeving waar resultaten behaald worden.

Huidige opdracht: Directieadviseur Gemeenschappelijk Regeling

Met veel plezier woon ik in Rotterdam. In dezelfde stad heb ik mijn studie Bestuurskunde volbracht aan de Erasmus Universiteit en ben er nog steeds veel te vinden, maar ik ben daarnaast ook graag in Maasland. Dat is het dorp waar ik ben opgegroeid en waar ik naast jeugdtrainer ook de voorzitter ben van de plaatselijke voetbalvereniging MVV ’27.

Gedurende mijn periode bij de Rijksoverheid heb ik ervaring opgedaan bij verschillende ministeries: Ministerie van VWS, Ministerie van I&W en het Ministerie van Financiën. Ik werkte op zowel de Directie Financieel Economische Zaken als op een beleidsdirectie. Enorm interessant om met zowel begroting als beleid te werken en op een andere werkplek weer te kijken naar bedrijfsvoering, zoals subsidieprocessen.

Neem gerust een kijkje op mijn Linkedin-pagina om meer over mij te weten te komen, maar je kunt me natuurlijk ook een mail sturen.

pim-arent-consultant

Pim Arent

Als consultant met ervaring in de publieke en private sector, zet ik mij graag in voor het halen van concrete resultaten in een complexe en veranderende omgeving. Op basis van mijn ervaring in rollen als projectmanager, portfoliomanager en analist heb ik een aantal kerncompetenties ontwikkeld die mijn werkwijze beschrijven en waar ik energie uit haal, namelijk: het faciliteren van besluitvorming, het organiseren van inzicht, focus op resultaten en het verbinden van de interne en externe stakeholders.

Zowel in mijn huidige functie als mijn vorige rol bij de Rabobank vereisten een combinatie van een overzicht op het geheel van de portfolio als kennis en kunde op de individuele klanten die elk hun eigen cultuur en dynamiek hebben. Daarnaast was het van belang om snel complexe materie eigen te maken om in de relatief korte doorlooptijd een meerwaarde te leveren. Dit heeft ook bijgedragen aan mijn ambitie om snel zichtbare resultaten te boeken.

Al jaren heb ik een enorme passie voor (informatie) technologie en innovatie. Om dit vorm te geven heb ik vorig jaar een opleiding afgerond om blockchain te kunnen programmeren, niet met als doel om programmeur te worden, maar wel om er goed over te kunnen adviseren aan opdrachtgevers. Daarnaast heb ik recentelijk de opleiding tot gecertificeerd scrum master (PSM I), succesvol afgerond. Dit zijn vakgebieden waar ik me graag verder zou willen ontwikkelen in de toekomst.

Naast mijn werk voor Derksen&Drolsbach ben ik vaak en zeer regelmatig op de hockeyvelden van Kampong te vinden om samen met mijn team voor de overwinning te gaan.

Mocht je een keer kennis willen maken dan hoor ik het uiteraard graag. Voor verdere informatie over mijn CV verwijs ik u graag door naar mijn LinkedIn profiel en mocht u meer willen weten over mijn collega’s, klik dan door naar deze pagina.

Lisa Warmenhoven

Vrienden en collega’s omschrijven mij als gedreven, leergierig en enthousiast. Mijn drijfveer: de wereld verbeteren. Wellicht iets té optimistisch. Ik wil in ieder geval graag sociale impact maken! Als Amsterdamse ben ik hiervoor bij Derksen & Drolsbach aan het juiste adres. Met mijn analytisch vermogen, oprechte nieuwsgierigheid en verbindende karakter bied ik als D&D consultant hét advies ter ondersteuning van bestuurders en directeuren.

Huidige opdracht: Directie secretaris ZBO.

Na cum laude de bachelor Bestuurskunde & Overheidsmanagement te hebben afgerond ben ik mij gaan specialiseren in International and European Governance aan de Universiteit van Leiden, met een focus op vrede, veiligheid en conflictgebieden. Ik heb een passie voor de publieke sector en zet mijzelf graag privé en als professional daarvoor in. Zo heb ik naast mijn werk en studie vanuit mijn woonkamer gewerkt aan de oprichting van een landelijke stichting om hoogopgeleide mensen met een arbeidsbeperking te ondersteunen in hun weg richting de arbeidsmarkt (ter voorbereiding op de participatiewet). Gedurende mijn periode bij de Rijksoverheid heb ervaring opgedaan in advies, beleid en secretarisrollen. Drie jaar heb ik gewerkt voor verschillende beleidsdirecties bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Daarnaast word ik blij van vraagstukken met een internationaal karakter. Zo reisde ik tijdens mijn master af naar Libanon, waar ik onderzoek deed naar de toegankelijkheid van formeel onderwijs voor Syrische vluchtelingenkinderen. En liep ik stage bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Jordanië, waar ik mij o.a. bezighield met economische ontwikkelingsvraagstukken en de Syrische vluchtelingenproblematiek. Ook in mijn vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk van de wereld te zien, nieuwe ervaringen op te doen, nieuwe taal en culturen te leren kennen en lekker en veel (Arabische mezzes) te eten. In de avonduren en het weekend besteed ik tijd aan het leren van Levantijns Arabisch.

Ik ben maatschappelijk betrokken, een strategisch- en out-of-the-box denker en heb een echte hands-on-mentaliteit. Ik houd van overzicht en structuur aanbrengen en schakelen tussen proces en inhoud. Ik ben een echte spin in het web die de verbinding tussen bestuur, beleid en uitvoering legt. Ik ben resultaatgericht en een echte teamplayer, die graag samen het verschil maakt. Ik ben proactief, breed geïnteresseerd en soms een tikje perfectionistisch. Zo duik ik graag in nieuwe onderwerpen en probeer ik die dan zo snel mogelijk eigen te maken. Ik houd mij graag bezig met thema’s als veiligheid, migratie, integratie, duurzaamheid en gender gelijkheid.

Mijn vrije tijd besteed ik verder graag aan yoga, de sportschool, hockey en speciaal biertjes drinken in een hippe Amsterdamse tent. Mijn voornemen is om hardlopen weer aan dat lijstje toe te voegen, zodat ik tijdens hardloopwedstrijden mee kan rennen met het D&D team.

Specialisatie: bestuurs-/directieadviseur, programma/projectsecretaris, projectmanagement, snel schakelen, mensen verbinden, creatieve oplossingen bedenken, publieke sector, sociaal domein

Meer informatie over mij, mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn Linkedin-pagina en uiteraard kun je ook contact opnemen via onderstaande contactgegevens.

Frans-senior-consultant

Frans Gruijthuijsen

Ik krijg energie van het oplossen van complexe vraagstukken. Door mijn analytisch vermogen weet ik in complexe omgevingen goed het overzicht te behouden. Hierdoor ben ik in staat om resultaten te boeken waarbij ik oog heb voor wat er al is, maar ook durf om een andere koers te varen indien dat gevraagd wordt. Resultaten boek je namelijk samen. Werk probeer ik altijd zo te organiseren dat het op het raakvlak ligt van wat medewerkers leuk vinden en waar ze goed in zijn, zodat zij de mogelijkheid hebben om uit te kunnen blinken!

Bij Derksen & Drolsbach wil ik mij verder ontwikkelen als manager én als mens. Ik ben goed in plannen en organiseren, en zet die capaciteiten graag in om bij te dragen aan het realiseren van de maatschappelijke doelstellingen van Nederland. Ik fungeer hierbij graag als verbinder tussen strategie en de operatie, om zo zorg te dragen dat we gezamenlijk de gemeenschappelijke doelen nastreven. Mijn expertise gebied ligt hierbij in Finance, Planning & Control en de brede bedrijfsvoering maar ik sta zeker open voor nieuwe werkvelden waarin ik mijzelf kan verbreden.

Zelf hecht ik waarde aan openheid en eerlijkheid. Niet lullen, maar poetsen zoals ze dat zeggen waar ik vandaan kom. Zullen we snel eens een bakkie doen?

Paul Beemsterboer

Ik ben nieuwsgierig, empatisch, verbindend én tegelijk gewoon een nuchtere West-Friese professional die altijd zoekt naar verbetering. Ik vind het leuk én belangrijk om te werken voor organisaties met een maatschappelijke opgave, waarbij ik mijn uitgebreide ervaring als financial kan inzetten als betrouwbare sparring partner met oog voor de menselijke kant.

Ik werk sinds 2000 en heb ervaring bij zowel (grote) commerciële bedrijven als publieke organisaties: als financieel adviseur in het salesteam dat bekende chocolade aan de man brengt, als costcontroller in een snel groeiend farmaceutisch bedrijf (met drie geweldige jaren in Berlijn), als adviseur bedrijfsvoering in het sociale domein en bijvoorbeeld als concerncontroller bij een groot ZBO. Ik heb de laatste jaren, naast mijn meer conventionele werk als controller, veel plezier en energie gehaald door ook als trainer/begeleider bezig te zijn op het gebied van gedrag en leiderschap. Deze aspecten wil ik ook verder ontwikkelen.

Ik kan zo heel praktisch, gestructureerd werken en aanpakken om een deadline te halen en vind het ook mooi om na te denken over processen, structuren en verbinding. Ik geloof dat cultuur en gedrag minstens zo belangrijk zijn als de structuren die de context bepalen. Bij het opzetten van een planning & control cyclus bijvoorbeeld, richt ik me daarom niet alleen op financieel budget en realisatie, of kalender en templates, maar nadrukkelijk ook op het brede, goede sturingsgesprek tussen verantwoordelijke budgethouder en RvB/directie.

In mijn vrije tijd besteed ik in de eerste plaats tijd aan mijn gezin met twee jonge zonen. Verder speel ik als paukenist in een symfonie-orkest, naast de inspanning en concentratie geniet ik tegelijk van de prachtige muziek. Tenslotte ben ik sinds enkele jaren bezig met Aikido, een hele mooie sport, krijgskunst en filosofie.

Lisanne Schoof

Aanpakken, vastbijten, maar ook kunnen loslaten.

Met mijn enthousiasme en leergierigheid verken ik graag de wereld om mij heen. Snel kunnen schakelen tussen diverse disciplines en onderwerpen, dat is mijn kracht. Samen met teamgenoten zet ik mijn tanden in uiteenlopende (maatschappelijke) opgaves. Mijn werkzaamheden worden gekenmerkt door een grondige diagnose en analyse, het aanreiken van oplossingen en adviezen door een sparringpartner te zijn, maar ook door kritische vragen te stellen. Door mijn bestuurskundige, juridische en financiële achtergrond ben ik vindingrijk in het oplossen van moeilijke en theoretische vraagstukken. De kunst van het loslaten probeer ik mij steeds meer eigen te maken.

Vanaf 2014 heb ik in diverse functies gewerkt binnen de Rijksoverheid. Tijdens deze periode heb ik zowel bij het ministerie van Justitie en Veiligheid als bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport gewerkt.

Voorbeelden: optimaliseren van de P&C cyclus; financieel advies geven op wetsvoorstellen en beleidsinitiatieven; afronden van een beleidsevaluatie; verzorgen van (financiële) rapportages aan bestuurders.

De relaxte sfeer, afwisseling in werkzaamheden en omgeving plus de aandacht voor persoonlijke groei in het team hebben mij doen overtuigen om de overstap naar Derksen & Drolsbach te maken. Het delen van meningen en visies binnen een ploeg is naar mijn mening van belang voor een succesvolle samenwerking en een gewenst eindresultaat. Samen met mijn volleybalteam probeer ik wekelijks een mooie prestatie neer te zetten. Daarnaast ben ik in het weekend graag op het terras of in een knus restaurant te vinden.

Heb ik je interesse gewekt? Ik kom graag met je in contact. Mijn achtergrond en ervaring is te vinden op mijn LinkedIn pagina.

Lars de Groot

Als bestuurskundige met een specialisme in Publiek Management heb ik de afgelopen jaren geleden brede ervaring opgedaan binnen de Rijksoverheid. Daarbij heb ik op diverse lagen binnen het Rijk, van de ambtelijke/politieke top tot de uitvoering, ervaring opgedaan. Dit komt door mijn interesses en kennis in verschillende disciplines, zoals politiek-bestuurlijk, public finance &control en management. Nu wil ik deze kennis vanuit D&D inzetten om de publieke taak verder te verbeteren.

En wat breng ik nog meer mee? Als geboren netwerker en verbinder breng ik graag mensen samen om complexe problemen te tackelen, daaruit komt ook mijn overtuiging dat met een goed team alles mogelijk is. Ik ben daarnaast een doorpakker en pragmatist, oplossingen zijn volgens mij altijd te vinden. Tot slot neem ik altijd een goede dosis Twentse nuchterheid en gezelligheid mee.

Buiten het werk om woon en leef ik in Amsterdam, zonder kat of hond maar wel met een huisgenoot. Om de negatieve aspecten van 40 uur per week achter het bureau of aan een vergadertafel te zitten te compenseren poog ik twee tot drie keer per week aan fitnessen, bootcampen of crossfitten. Daarnaast, zo vaak als de planning het toelaat, pak ik samen met mijn broertje een thuiswedstrijd van Heracles Almelo mee en ben ik wel eens te vinden in een gezellig kroegje in Amsterdam, Den Haag of Utrecht.

Sander Zoeteman

Resultaatgericht, analytisch sterk en verbindend!

Ik streef ernaar om processen en organisaties slimmer, efficiënter en klantgerichter te maken.

Zowel in werk als privé vind ik het belangrijk om mijzelf te ontwikkelen, maar ook te zorgen voor ontspanning en gezelligheid. Thuis doe ik dat samen met mijn vriendin en mijn zoontje, op het voetbalveld, af toe op de golfbaan en natuurlijk met vrienden. In het werk van consultant hou ik ervan om steeds nieuwe uitdagingen aan te gaan bij verschillende opdrachtgevers en nieuwe mensen te leren kennen.

Mijn kracht ligt in het samenbrengen en meenemen van mensen om met hen uitdagende doelstellingen te behalen. Ik haal energie uit het daadwerkelijk doorvoeren van relevante verbeteringen. Met oog voor de strategie en doelstellingen van de organisatie maar zeker ook voor “de werkvloer”!

Als Lean Blackbelt zie ik regelmatig dat met de beste bedoelingen grote verandertrajecten worden gestart, waarbij onvoldoende aandacht wordt besteed aan de uitvoering. Terwijl dat wel is waar het verschil wordt gemaakt voor de klanten. Wanneer medewerkers niet om problemen heen hoeven te werken en noodverbanden moeten leggen, zorgt dit er voor dat de hele organisatie krachtiger is en sneller haar doelstellingen bereikt.

Na mijn studie bedrijfskunde heb ik 12 jaar als consultant gewerkt in de financiële dienstverlening bij verzekeraars en pensioenfondsen. Voorbeelden van enkele opdrachten zijn het succesvol begeleiden van verbeterteams in procesoptimalisatie inclusief enkele robotic oplossingen, het herinrichten van organisaties om klantgerichter te werken met bijv. een shared service center en het invoeren van de continu verbeter cyclus bij operationele teams.
Deze ervaringen neem ik graag mee om met Derksen en Drolsbach ook de publieke sector verder te ontwikkelen.

Ook in de publieke sector speelt data een steeds grotere rol waarbij ook Process Mining en RPA (Robotic Process Automation) van grote toegevoegde waarde kunnen zijn. Mits op de juiste manier ingericht en gecommuniceerd in de organisatie.

Voor een verdere kennismaking kun je uiteraard contact met me opnemen via onderstaande contactgegevens of via LinkedIn.

Mels van Meggelen

Verbinding ten behoeve van de publieke zaak

Huidige opdracht: Bestuursadviseur ZBO.

Een verbindende rol spelen ten behoeve van de publieke zaak is mijn drijfveer. Als adviseur bij D&D zet ik mijn specifieke kennis op het vlak van het politiek, inhoudelijk en procesmatig adviseren graag in om bestuurders en directeuren te ondersteunen en ontzorgen. Naast een dosis gezond dosis verstand, maak ik daarbij gebruik van de gesprekstechnieken die ik gebruik vanuit mijn opleidingen in het coachingsvak.

Ik heb een master in Management van de Publieke Sector (MSc) en ervaring op het vlak van strategisch management, project- en programmamanagement, (lokale) politiek, coaching en begeleiding en samenwerking tussen organisaties.

Mijn omgeving geeft aan dat ik politiek sensitief ben, oog heb voor verschillende politieke en organisatorische belangen en goed ben in de rol van verbinder en aanjager. Ik heb het vermogen om snel te schakelen, ben stressbestendig en een teamplayer die goed met verschillende karakters en belangen kan omgaan. Daarnaast hoor ik vaak dat ik vrolijk, gezellig en energiek ben.

Voor mij staan niet systemen, maar mensen centraal. Door in te zetten op persoonlijke ontwikkeling, geloof ik dat ieder individu het beste uit zichzelf kan halen. Dat probeer ik ook voor mezelf te blijven doen, door te investeren in opleidingen en nieuwe ervaringen.

Voorbeelden: Als bestuursadviseur van de gemeente Haarlemmermeer geef ik gevraagd en ongevraagd advies over politieke ontwikkelingen en ben ik samen met mijn collega’s verantwoordelijk voor het college van B&W als geheel.

Voor direct contact vind je hieronder mijn gegevens. Meer achtergrondinformatie over mij kun je vinden op mijn Linked-Inprofiel.